Veelgestelde vragen door onze klanten

Hier kun je een aantal veelgestelde vragen en antwoorden vinden die onze klanten vaak stellen rond het werken met een een schoonmaakster thuis van GreenHouse dienstencheques.

Schoonmaakster thuis: vragen van onze klanten

Kan ik dienstencheques terugbetaald krijgen?

Bestelde dienstencheques kunnen worden terugbetaald of omgeruild. Met uitzondering van:

  • dienstencheques die vervallen zijn (max 8 maand oud).
  • dienstencheques besteld in een vorig kalenderjaar.

Mag ik de dienstencheques gebruiken voor het poetsen van het professionele gedeelte van mijn woning?

Nee, de dienstencheques zijn enkel bestemd voor het poetsen van de privé-woning door een schoonmaakster thuis. Wie als zelfstandige bij zijn zaak woont, kan dus enkel voor het woongedeelte dienstencheques gebruiken.

Hoeveel dienstencheques kan ik bestellen?

Iedere gebruiker kan per kalenderjaar maximaal 400 cheques aankopen aan € 9 per stuk. Per gezin zijn dat er maximaal 800, ook als er meer dan 2 gebruikers in dat gezin zijn. Er is de mogelijkheid om per gebruiker 100 dienstencheques bij te bestellen aan € 10 per cheque, met een maximum van 200 per gezin.

Schoonmaakster thuis GreenHouse dienstencheques

Bepaalde mensen kunnen tot 2000 cheques per jaar aankopen, zoals anders validen of gezinnen met een gehandicapt kind, sommige éénoudergezinnen, enz. Voor gedetailleerde informatie contacteer je ons best op ons gratis nummer 0800/120 30.

Wat als ik mijn inschrijvingsnummer ben vergeten?

Dan neem je best telefonisch contact op met Sodexo. Om redenen van privacy kan GreenHouse geen gegevens van klanten opvragen bij Sodexo.

Wat als ik door omstandigheden, zoals ziekte, tijdelijk meer hulp wil?

Eerst kijken we of je vaste huishoudhulp je eventueel meer kan helpen. Kan dit niet, dan zoeken we een extra medewerker voor de periode dat je het moeilijk hebt.

Wat als ik de huishoudhulp een langere tijd wil onderbreken, bijvoorbeeld om te overwinteren in het buitenland?

Dat kunnen we helaas niet zomaar overbruggen. Voor onze medewerker moeten we immers een andere klant zoeken. Wanneer je opnieuw hulp in het huishouden wenst, zoeken we op dat moment naar een nieuwe oplossing.

Wat als ik vaststel dat ik eigenlijk liever méér uren hulp wens?

Het is niet altijd makkelijk om van 4 uur huishoudhulp per week uit te breiden naar 8 uur per week of meer. Uiteraard doen we ons best om in overleg met jou en onze medewerker een oplossing te vinden die aan je noden voldoet.

Welke werkzaamheden mogen de medewerkers van GreenHouse niet doen?

In het kader van de dienstencheques mogen enkel normale huishoudelijke taken worden verricht bij jou thuis. Dus geen werkzaamheden die gevaarlijk of ongezond zijn, zoals het afwassen van plafonds, bij extreme temperaturen buiten werken, enz. Tuinonderhoud, klusjes en kinderopvang zijn ten strengste verboden. Ook het schoonmaken van gemeenschappelijke delen van appartementsgebouwen is niet toegelaten. Dit wordt door onze diensten streng gecontroleerd. Bij overtreding zetten we de hulp stop.

Deze informatie is onder voorbehoud van wijzigingen.